Isnin, 27 April 2009

BUKU YANG WAJAR DIBACA..

(Artikel Pilihan)
Selain daripada membaca buku-buku yang biasa kita baca (ikutlah hobi masing-masing), maka wajar juga kita membaca buku yang menceritakan perihal Peristiwa Hitam yang berlaku di Negeri Perak. Suaradarigunung Semanggol mengambil kesempatan ini untuk turut sama mempromosikan buku yang diusahakan oleh Bloggersnetwork@Perak. Walaupun hits untuk Suaradarigunung Semanggol masih kecil, tetapi pengendali sdgS berpendapat sedikit pun sumbangan ke arah kebaikan insya allah tetap akan dikira oleh Allah Swt. Membaca tidak semestinya membeli, jadi pandai-pandailah Tuan-puan semua fikirkan macam mana nak dapatkan buku ini supaya boleh dibaca. Artikel ini saya ambil daripada blog `cenangau blogspot'.

Krisis Perak, Zambry VS Nizar - buku susunan BNP
بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ
Saja nak 'layoq' sikit(Layoq dalam bahasa Perak Utara bermakna nak tayang dengan tujuan supaya orang lain terliur). Macamana rupa buku yang bloggers susun yang Hj Nizar kata semua orang patut miliki untuk faham duduk cerita Krisis Perak. Aku nak ulas pun tak boleh pasai aku pun tak baca lagi, cuma tengok sekali lalu ja.

Gambar masa pelancaran aku cilok dari blog Cyberboron. Akurasa dalam banyak-banyak gambar yang aku ambik guna kamera dia, yang ni ja kut yang jadi, gambar yang lain aku rasa jadi macam-macam. Komen awal dan ringkas dari aku "Tak malu la nama Cenangau ditulis sebagai ahli 'Panel Penulis' pasai buku ni padat dengan fakta, kira-kira kalau aku bukan jenih daun kari tentu punya aku mengaku buku tu aku yang tulis". Kalau nak tau apa isi boleh klik gambar kat bawah untuk tengok gambar lebih besar dan jelas. Nak lagi jelas kena beli laa. Untuk lebih spesel kena dapatkan edisi online terhad, apa yang spesel aku pun belum tau lagi pasai belum bincang dengan Al-Banjari. Macamana nak dapatkan edisi online? Nanti kami war-warkan. Kalau nak booking boleh tulis nama kat cbox aku DAN hantar nama dengan alamat ke email aku di cenangau @ gmail.com. Jugak boleh booking dari mana-mana "Panel Penulis", guna konsep "sapa cepat dia dapat." Maklumat lanjut nanti kami war-warkan. Harga tak termasuk belanja pos RM10.00 sahaja.

Kalau ada yang dah baca dan nak buat ulasan, silakan, kami sangat alu-alukan.
Sebelum tu bagi yang belum memiliki, layan.....
Muka depan

Muka belakang

Kata Pengantar oleh Menteri Besar Pakatan Rakyat Perak

Sebahagian daftar kandungan


Kronologi peristiwa dari 8 Mac 2008 hingga 3 Mac 2009

Isu derhaka

Isu tanah

Petikan buku undang-undang berkaitan

Cerita bergambar hari Persidangan DUN Bawah Pokok

Isi perbualan Hj Nizar dengan Sultan

Analisa Dato' Wan Mutalib Embong

Dan yang paling "mengancam" panel penulis

2 ulasan:

  1. Hang baca dak lagi? Kalau belum aku simpan khas satu untuk hang.

    BalasPadam
  2. sdgS - Belum baca lagi. Simpan satu untuk aku. Baru tolong buat kempen je..

    BalasPadam