Khamis, 28 Mei 2009

AMINAH DOLLAH CALON UMNO/BN DI PENANTI?

Bismillahirahmanirrahim.

Melihat kepada publisiti yang diberikan oleh media-media UMNO/BN, rasanya tak syak lagi Aminah Dolah lah calon BN walau pun dia hanya bawak lambang kunci (kalau tak silap aku lambang kunci, tak sempat nak periksa detail).

Tektik ini bolehlah dipanggil tektik lawan sembunyi-sembunyi. Lawan sembunyi-sembunyi ni masa zaman perang dulu ada jugak orang panggil tektik askar Gurka. Askar Gurka buat tektik lawan sembunyi-sembunyi kerana beberapa sebab. Antaranya sebab jumlah mereka kecil, keduanya tentera mereka sedikit, ketiganya peruntukan mereka juga sedikit dan keempatnya sebab mereka tak mahu dikenali sebagai suatu entiti khusus sebab mereka takut serangan balas yang mereka tak terlawan nanti.

Rasa-rasanya itulah tektik UMNO/BN di Penanti. Lawan sembunyi-sembunyi macam orang tak ada peruntukan. Nak guna lambang sendiri pun tak berani sebab takut kena belasah. Namun yang sebenarnya mereka hendak sangat lawan dan sangat mengharapkan agar calon bebas mereka Aminah Dollah ada `power' untuk menang. Kerana nak sangat Aminah Dollah menang maka mereka jalankan macam-macam propaganda untuk Aminah Dollah. Dua tiga hari Aminah Dollah jadi artis popular kat surat khabar dan TV. Buat macam-macam tuduhan. Tapi yang aku nak tergelak masa dia buat tuduhan tu dia boleh lupa kat mana tempat hotel.. Ish, ish, ish.. Apalah Aminah Dollah, skrip pun boleh lupa..

Macam Seniman Bujang Lapok je aku tengok masa buat tuduhan tu. `Kau siapa' kata Aziz Satar. `Aku King' kata P Ramlee. `King apa?' tanya Aziz Satar. `King Kong', kata P Ramlee terlupa skrip. Nasib baik kat tepi mulut dia tak ada keluar buih-buih putih, kalau ada sah lah dia satu geng dengan Ahmad Shabery yang dulunya Semangat 46.

Tak habis-habis media buat kenyataan PKR nak rasuah Aminah Dollah. Yang aku musykil siapa yang nak rasuah siapa? PKR nak rasuah Aminah Dollah atau Aminah Dollah nak rasuah UMNO/BN atau UMNO/BN dah rasuah Aminah Dollah? Fikir punya fikir, fikiran aku lebih terbayang kepada analogi yang ketiga.

Sebabnya.. Cuba tengok, calon PKR Othman Mansor langsung tak masuk TV. Itu normal lah, kalau boleh masuk TV, itu yang dikira tak normal. Tapi 2 calon bebas lagi, Kamarul Ramizu dan calon Siam tu pun tak banyak peluang masuk TV. Macam mana tiba-tiba Aminah Dollah boleh jadi artis popular hari-hari masuk TV.

Itu yang aku dok fikir, Aminah Dollah rasuah UMNO/BN atau UMNO/BN rasuah Aminah Dollah? Aku cuma fikir je, belum buat tuduhan. Bukti yang boleh dibuat bukti aku tak ada, cuma aku heran macam mana Aminah Dollah boleh masuk TV hari-hari.

Aku rasa nak mengajar UMNO/BN ni kena pastikan Aminah Dollah kalah teruk. Kalau boleh biar jumlah undi yang dia dapat kurang lagi daripada yang Kamarul Ramizu dapat masa kat Bukit Gantang. Baru ia menunjukkan UMNO/BN kalah teruk. Kalau Aminah Dollah dapat banyak undi ia menunjukkan tektik sembunyi-sembunyi UMNO/BN menjadi. Kalau boleh robohkan terus tempat mereka main sembunyi-sembunyi tu..

sdgS- Aminah Abdullah yang popular ada dua.
Yang mana satu agaknya pilihan 1 Malaysia?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan